Co robię jako grafik reklamowy?
Wielu osobom wydaje się, że praca grafika polega jedynie na kreatywnej pracy, a mianowicie na wymyślaniu oryginalnych grafik. Zakres czynności, jakie muszę wykonać tworząc jakikolwiek projekt jest jednak o wiele większy.
Pierwszy etap realizacji projektu
Oczywiście, każde zlecenie jest nieco inne, jednak zwykle moim obowiązkiem jest stworzenie całego projektu od początku do końca. Oznacza to, że muszę zaplanować, jak będzie wyglądała dana ulotka czy wizytówka nie tylko pod kątem kolorystycznym czy też pod kątem zastosowanych wzorów. Muszę również wybrać najlepszy format ulotki, wielkość czcionki jak i układ jej zawartości.
Rzecz jasna, czasami klient sam ma dokładną wizję tego, jaki ma być format ulotki. Niektórzy klienci mają jasno sprecyzowane wymagania odnośnie układu tekstu i innych cech projektu. W takiej sytuacji moje zadanie jest o wiele prostsze, gdyż faktycznie w takiej sytuacji dbam właściwie tylko o stronę wizualną projektu.
Tworzenie produktu
Obecnie, projekty realizuje się w zaawansowanych programach komputerowych. Jednakże, urzeczywistnienie projektu ma miejsce dopiero po wydrukowaniu ulotek. Dlatego tak ważne są również czynności, które wykonuję już po zakończeniu pracy polegającej na projektowaniu ulotki.
Kwestią niezwykle istotną jest przygotowanie pliku do druku. Chodzi tu między innymi o prawidłowe sformatowanie dokumentu. Nie mniej istotny jest również odpowiedni papier. Wybierając papier należy kierować się między innymi treścią i przeznaczeniem danej ulotki.
No feedback yet
Form is loading...