Jak zaprojektować ulotkę firmową godną uwagi
Chadzając po ulicach dużego miasta, niejednokrotnie zdarzyło mi się mijać studentów, których praca polega na rozdawaniu ulotek przechodniom. Jak nietrudno zaobserwować, wielu z nich przechodzi obok dorabiających żaków całkiem obojętnie, co nie jest jakimś sporym zaskoczeniem, zwłaszcza, że żyjemy w czasach, które bombardują nas zewsząd wszechobecną reklamą. Sam nie zawsze mam ochotę przyjąć kolejną ulotkę, która i tak trafi zaraz do kosza. Jakie kryteria powinna więc spełniać ulotka, by za szybko nie wylądowała w śmietniku?
Projektowanie ulotek firmowych
Pierwszym pytaniem, na jakie zawsze polecam szczerze odpowiedzieć komuś, kto zlecił mi zaprojektowanie ulotki dla konkretnej firmy, brzmi: w jakim celu tworzysz ulotkę i co chcesz osiągnąć za jej pomocą? Nie można mieć ciastka i zjeść ciasta. Ulotka firmowa może nakłaniać klienta do wejścia na stronę internetową firmy, proponować darmowe usługi próbne lub być kodem rabatowym na niektóre produkty, lecz nie wszystkim naraz. Zawsze więc polecam, by ulotka firmowa skupiała się wyłącznie na jednym wydarzeniu lub temacie. Ludzie lubią konkrety.
Wygląd firmowych ulotek
Skoro ludzie lubią konkrety, to będą mieli problem z obdarzeniem zaufaniem marki, której ulotka wygląda na przeładowaną, a tym samym nieprofesjonalną. Kiedy wykonuję dany projekt, zawsze zwracam uwagę na to, by dane kontaktowe firmy były czytelne, a layout ulotki przejrzysty i nieprzekombinowany. Należy również za wszelką cenę wystrzegać się literówek. Nic nie odstrasza bardziej niż niechlujstwo.
No feedback yet
Form is loading...