Proste i efektowne - naklejki reklamowe, które możesz mieć zawsze ze sob
Marketing jest trudnym zadaniem, co sprawia, że każdy nowy pomysł może być na wagę złota. Naklejki reklamowe nie są tak często wykorzystywane, jak na przykład plakaty czy filmy promocyjne. Nie znaczy to jednak, że są mniej skuteczne - wręcz przeciwnie. Im rzadziej coś człowiek spotyka, tym bardziej interesujące mu się to wydaje. Właśnie dlatego warto zastanowić się nad używaniem naklejek reklamowych. Jednak jak powinny one wyglądać?
Jak stworzyć odpowiednią naklejkę?
Idealna naklejka reklamowa to ta, która przekazuje wszystkie potrzebne informacje w przystępnej, niewielkiej formie. Z racji na ich zwyczajowo niewielki rozmiar, warto zachować minimum informacji słownych - zbyt duża liczba wyrazów i cyfr będzie słabo zapamiętywalna, a przecież to jest najważniejsze.
Kluczowymi aspektami naklejek, na które trzeba zwrócić uwagę, są:
- rozmiar - nie mogą być zbyt duże, gdyż samą ideą naklejki jest to, że może zostać umieszczona wszędzie; nie warto jednak stosować bardzo małych naklejek, gdyż będą trudne do zauważenia, a co za tym idzie powiązania ich z daną firmą bądź przekazem,
- kształt - tutaj ograniczeń brak; najlepiej, aby były ciekawe, zabawne bądź w jakiś sposób poruszające; ważne, aby kształt oddawał to, co reklama prezentuje - może to być na przykład naklejka w kształcie kawałka pizzy, jeśli reklama ma zamiar pozyskać klientów do nowej pizzerii,
- kolorystyka - tutaj, dokładnie tak, jak przy kształcie, ograniczeń brak; ważne jest, aby kolorystyka zgadzała się z logiem firmy, bądź przekazem reklamy społecznej,
Dlaczego naklejki działają?
Na pewno jednym z powodów, który został już wspomniany, jest rzadkość ich spotykania. Im rzadziej człowiek coś spotyka, tym bardziej jest tym zainteresowany. Jednak to nie jedyny powód. Naklejki reklamowe są po prostu bardzo poręczne i praktyczne. Po otrzymaniu ulotki trudno z nią cokolwiek zrobić. Sytuacja diametralnie zmienia się, gdy człowiek otrzyma naklejkę. Samo naklejenie jej sprawi, że powiąże on informacje na niej zawarte z czynem, którego dokonał - asocjacja jest bardzo ważna w procesie zapamiętywania i marketing to dobrze wie.
Rozdawane mogą być tak naprawdę wszędzie - zarówno w placówce, którą reklamują, jak i na ulicy i innych często uczęszczanych miejscach. Ta dostępność jest bardzo ważna przy sukcesie reklamowym.
Jak zaciekawić przechodnia?
Wszystko krąży wokół ciekawego designu, który później można przekształcić w naklejki do druku. Trudno określić to, jak dokładnie zaciekawić człowieka, jednak jest kilka rzeczy, które zwykle działają - na pewno jedną z nich będzie humor. Jest to uniwersalny sposób na zbliżanie ludzi. Jednak nie zawsze humor może być dobrą formą reklamy - szczególnie przy poważnych kampaniach społecznych, które zajmują się trudnymi tematami. Wtedy zaskoczenie, a nawet szok może pomóc w zapamiętaniu przekazu. Ten sposób nie będzie jednak dobry, gdy reklamodawca poszukuje klientów, którzy kupią jakiś towar bądź usługi.
Naklejki mogą być bardzo dobrym sposobem na reklamę. Ważne, aby dobierać je odpowiednio do promowanej tematyki, gdyż tylko wtedy będą one spełniały swoje zadanie.
No feedback yet
Form is loading...